• 6722213187_f84c4cca76
  • another-smithsonian-winner-some-upcoming-appearances-and-a-new-photo-of-rockefeller-center_4
  • black-towers_4
  • dundas-square_4
  • embarcadero-four_4
  • spotted_4

Ćwicz funkcjonalnie

Wiele ćwiczeń oferowanych współcześnie przez kluby fitness czy siłownie kładzie nacisk na szybkie rezultaty i odpowiednie wyrzeźbienie czy wysmuklenie naszej sylwetki. By jednak być w pełni sprawnymi fizycznie osobami powinniśmy kłaść nacisk na całościowy rozwój naszego ciała i po prostu próbować zwiększyć naszą ogólną sprawność. Takie efekty pozwalają uzyskać między innymi trening funkcjonalny i trening aerobowy.

Trening funkcjonalny to rodzaj intensywnych ćwiczeń, które mają na celu całościowe wzmocnienie mięśni bez ich rozbudowy. Opiera się on na ruchach wykonywanych przez nas na co dzień. Dzięki czemu poprawiamy swoją kondycję, rzeźbimy sylwetkę, a także wzmacniamy mięśnie głębokie, które pozwalają odciążyć kręgosłup. Ćwicząc funkcjonalnie (wielostawowo) nie skupiamy się na jednej, konkretnej grupie mięśni, ale sprawiamy, że całe nasze ciało jest sprawniejsze, nasz organizm jest znacznie wydolniejszy, usprawniamy także krążenie krwi. Ćwiczenia wykonywane w treningu funkcjonalnym są wielostawowe, co oznacza, że ruch wykonywany w trakcie ćwiczeń jest nieskrępowany, nieograniczony, wielopłaszczyznowy i angażuje do pracy całe nasze ciało. Jest to trening szczególnie polecany przez fizjoterapeutów, którzy kłada nacisk na zdrowe podejście do rozwoju fizycznego człowieka. Warto przyjrzeć się bliżej przykłądowemu planowi ćwiczeń, które możesz znaleźć w sieci.

Dla osób które preferują mniej spokojne ćwiczenia całościowe idealnym rozwiązaniem będzie trening aerobowy. Ćwiczenia aerobowe są niezwykle intensywne i pozwalają szybko poprawić nasz metabolizm, a w konsekwencji spalić zbędne kalorie. Aerobik poprawia także wydolność organizmu, wzmacnia odporność i poprawia krążenie. Dzięki dużej dawce pozytywnej energii (ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki) skutecznie poprawiamy swój nastrój i zarażamy optymizmem. Niewątpliwą zaletą aerobiku jest fakt, że ćwiczenia możemy wykonywać razem z instruktorem w klubie fitness, ale także w domu. W internecie dostępnych jest wiele programów ćwiczeń, które pomogą nam szybko pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Aerobik przeznaczony jest także dla osób mających problemy ze stawami, wystarczy tylko ćwiczyć go w wodzie. Takie ćwiczenia nazywamy aqua aerobikiem i cieszą się one niesłabnącą popularnością zwłaszcza u osób starszych lub tych, którzy ulegli kontuzjom uniemożliwiającym intensywne ćwiczenia.

 

 

Powiązane artykuły

Wybrany artykuł

Ćwicz funkcjonalnie

Wiele ćwiczeń oferowanych współcześnie przez kluby fitness czy siłownie kładzie nacisk na szybkie rezultaty i odpowiednie wyrzeźbienie czy wysmuklenie naszej sylwetki. By jednak być w pełni sprawnymi fizycznie osobami powinniśmy kłaść nacisk na całościowy rozwój naszego ciała i po prostu próbować zwiększyć naszą ogólną sprawność. Takie efekty pozwalają uzyskać między innymi trening funkcjonalny i trening aerobowy.