• 6722213187_f84c4cca76
  • another-smithsonian-winner-some-upcoming-appearances-and-a-new-photo-of-rockefeller-center_4
  • black-towers_4
  • dundas-square_4
  • embarcadero-four_4
  • spotted_4

Ćwicz funkcjonalnie

Wiele ćwiczeń oferowanych współcześnie przez kluby fitness czy siłownie kładzie nacisk na szybkie rezultaty i odpowiednie wyrzeźbienie czy wysmuklenie naszej sylwetki. By jednak być w pełni sprawnymi fizycznie osobami powinniśmy kłaść nacisk na całościowy rozwój naszego ciała i po prostu próbować zwiększyć naszą ogólną sprawność. Takie efekty pozwalają uzyskać między innymi trening funkcjonalny i trening aerobowy.

Trening funkcjonalny to rodzaj intensywnych ćwiczeń, które mają na celu całościowe wzmocnienie mięśni bez ich rozbudowy. Opiera się on na ruchach wykonywanych przez nas na co dzień. Dzięki czemu poprawiamy swoją kondycję, rzeźbimy sylwetkę, a także wzmacniamy mięśnie głębokie, które pozwalają odciążyć kręgosłup. Ćwicząc funkcjonalnie (wielostawowo) nie skupiamy się na jednej, konkretnej grupie mięśni, ale sprawiamy, że całe nasze ciało jest sprawniejsze, nasz organizm jest znacznie wydolniejszy, usprawniamy także krążenie krwi. Ćwiczenia wykonywane w treningu funkcjonalnym są wielostawowe, co oznacza, że ruch wykonywany w trakcie ćwiczeń jest nieskrępowany, nieograniczony, wielopłaszczyznowy i angażuje do pracy całe nasze ciało. Jest to trening szczególnie polecany przez fizjoterapeutów, którzy kłada nacisk na zdrowe podejście do rozwoju fizycznego człowieka. Warto przyjrzeć się bliżej przykłądowemu planowi ćwiczeń, które możesz znaleźć w sieci.

Dla osób które preferują mniej spokojne ćwiczenia całościowe idealnym rozwiązaniem będzie trening aerobowy. Ćwiczenia aerobowe są niezwykle intensywne i pozwalają szybko poprawić nasz metabolizm, a w konsekwencji spalić zbędne kalorie. Aerobik poprawia także wydolność organizmu, wzmacnia odporność i poprawia krążenie. Dzięki dużej dawce pozytywnej energii (ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki) skutecznie poprawiamy swój nastrój i zarażamy optymizmem. Niewątpliwą zaletą aerobiku jest fakt, że ćwiczenia możemy wykonywać razem z instruktorem w klubie fitness, ale także w domu. W internecie dostępnych jest wiele programów ćwiczeń, które pomogą nam szybko pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Aerobik przeznaczony jest także dla osób mających problemy ze stawami, wystarczy tylko ćwiczyć go w wodzie. Takie ćwiczenia nazywamy aqua aerobikiem i cieszą się one niesłabnącą popularnością zwłaszcza u osób starszych lub tych, którzy ulegli kontuzjom uniemożliwiającym intensywne ćwiczenia.

 

 

Powiązane artykuły

Wybrany artykuł

Charakterystyczne zachowania kota

 

Koty to bardzo specyficzne stworzenia, które charakteryzują się nie tylko nieprzewidywalnością, ale także niepowtarzalnym sposobem bycia. Każdy właściciel kota wie, że można go spotkać w zasadzie wszędzie. Każdy zakamarek w domu należy do kociego królestwa, które chcąc nie chcąc domownicy muszą respektować. Ważne jest przede wszystkim to, by stworzyć kociemu przyjacielowi odpowiednie warunki do tego, by zwierzak mógł dobrze się rozwijać i swobodnie żyć. W zależności od tego, że kot wychodzi z domu czy też pozostaje cały czas na terenie mieszkania wspomniane warunku będą się od siebie różnić. Warto również pamiętać, że koty domowe i koty podwórkowe mają odmienny system zachowań, którym podlegają. Duże znaczenie jeśli mowa o zachowaniu ma również charakter zwierzaka domowego. O jakich cechach kota domowego należy zatem wspomnieć? Które zachowania należą do najdziwniejszych i jak należy poprawnie je zinterpretować? Okazuje się, że odpowiedzi na te pytania mogą zostać rozstrzygnięte dopiero wtedy, gdy właściciel zacznie regularnie obserwować swojego pupila i nauczy się jego zachowań.